sunnuntai 31. tammikuuta 2016

Nyt se on tehty! Muutto nimittäin. Muutin osastolta toiselle paikkakunnalle kuntoutuskotiin maanantaina. Alkupäivät lähinnä menivät ihmetellessä ja ahdistuessa. Muutaman kerran sain kunnon ahdistuskohtauksen. Ruokailut eivät suju vielä ollenkaan... Ensin kieltäydyin kokonaan syömästä ja sitten, uhkailujen ja kirityksen jälkeen, kun päätin alkaa syömään, on ahdistus noussut niin valtavaksi, että en ole nähnyt muuta vaihtoehtoa kuin oksentaa. Nyt olen saanut vähän hillittyä sitä.
Perjantaina oli ravitsemusterapeutti joka sanoi suoraan, että käyttäytymiseni on itsetuhoista. Että joko alan syömään tai sitten luovutan ja joudun osastolle letkuruokintaan.

Muuten täällä kuntoutuspaikassa on ollut mukavaa (ensijännityksen jälkeen). Täällä meillä on kaksi aasia, lampaita, kanoja, kukko, kissa ja kaloja. Niitä saa hoitaa jokainen vuorollaan. Lisäksi on erilaisia kotitöitä mitä pitää tehdä. Itse olen saanut olla vielä lähinnä kuunteluoppilaana tämän ekan viikon, mutta ensi viikolla teemme minullekin listan töistä.

Tänään on ollut melkoinen jumppa päivä... Olo on ollut todella levoton, pulssi huidellut 120:ssa. En pysty oikein olemaan paikoillaan, ja äskenkin menin juoksemaan portaita niin että en meinannut enää pysyä jalkeilla. Joskus tuntuu vain niin toivottomalta. Että mikään ei auta. Mutta kai pimeydenkin on jossain vaiheessa pakko loppua?

Poikaystävää on totta kai ikävä. Emme ole nähneet kunnolla pitkiiiiin aikoihin... Lupasin siis ensimmäisen yöloman pyhittää hänelle ja keksimme koko päiväksi jotain mukavaa tekemistä :)

"Josku kun olen aivan yksin
ja maailma tuntuu niin painavalta
kuvittelen sut viereeni istumaan.

Meni syteen tai saveen
tiedän mitä mä teen
kun mun mun voimat on loppu
Mä rukoilen pimeyteen
auta mua en yksin jaksa

Meni syteen tai saveen
tän pimeyden on pakko loppua
Mä rukoilen sua
enkä huomaa kuinka jo kannat minua."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Anteeksi tämä yli kaksi kuukautta kestänyt hiljaisuus. Ei ole ollut inspiraatiota kirjoittaa tänne sillä olen mennyt niin huimasti eteenpäin...