maanantai 11. tammikuuta 2016

Meillä on lääkärin kanssa käytäntö, että kirjoitan pahan hetken tullessa hänelle lappusia jolloin hänen on helpompi saada kiinni pääni sisäistä ajatuksista, kuin hyvällä hetkellä jutellessamme. Tänään laput olivat kuitenkin harvinaisen masentavia:

"En halua elää. Piste.
Haluan kuolla, ja haluan, että tuhkani sirotellaan mereen.
Haluan, että hautajaisissani lauletaan iloisia lauluja eikä virsiä. Eläminen on ihan perseestä. Piste"

Ja toinen:

"Mä haluan kuolla
Mä haluan kuolla
Mä haluan kuolla
Mä haluan kuolla
Mä haluan kuolla
Mä haluan kuolla
Mä haluan kuolla
Mä haluan kuolla
Mä haluan kuolla.
Antakaa mulle lääke, jolla kuolee
Antakaa mulle lääke, jolla kuolee
Pysyvästi."

Tapahtui tänään iloisiakin asioita. Kävimme siskon kanssa syömässä sushia uudessa paikassa ja nauroimme paljon. Yritin myös olla siskon luona jonkin aikaa, mutta ahdistus kävi liian suureksi. Ehkä ylitin itseni liikaa. Kuormitin itseäni. Sillä kun palasin takaisin osastolle en osannut muuta kuin itkeä. Olin vain niin loppu. Tähän kaikkeen. Tähän koko elämään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Anteeksi tämä yli kaksi kuukautta kestänyt hiljaisuus. Ei ole ollut inspiraatiota kirjoittaa tänne sillä olen mennyt niin huimasti eteenpäin...